Virtual Assistant

Wat is een VA?

Als VA (Virtual Assistant) help je ondernemers bij hun bedrijf. Dat kan op verschillende vlakken zijn. Denk hierbij aan administratief, boekhouding, marketing, sales, social media, etc. Dit wordt gedaan van achter een laptop, thuis aan de keukentafel of op iedere willekeurige locatie (vandaar de Virtual). Je hoeft als ondernemer namelijk geen kantoor en apparatuur te regelen, of de standaard 8 uur per dag te betalen, want als ZZP'er regelt een VA al deze dingen zelf en wordt er dus alleen betaald voor de uren die daadwerkelijk gewerkt zijn.

Ondernemers hebben de neiging om iets te veel hooi op hun vork te nemen én om alles zelf te willen doen. Logisch, want een onderneming is vaak een kindje, iets waar je hard voor hebt gewerkt en vanaf de grond hebt opgebouwd, dus dat geef je niet zomaar uit handen. Maar ja, er zit maar zoveel uur in een dag en er komt een punt dat dat niet meer genoeg is. En daar komt een VA dus van pas!

Waarom samenwerken met een VA?

De reden is simpel.

Door een VA in te huren kan je meer tijd vrij maken voor de dingen die je wel leuk vindt om te doen. Hierdoor kan je gaan werken AAN je bedrijf in plaats van werken IN je bedrijf.

Voorbeeld:
Heb je een eigen fysiotherapie praktijk, omdat je een enorme passie hebt om mensen te helpen met pijnvrij bewegen? Maar wordt je gek van alle telefoontjes, e-mails, etc. Door dit uit te besteden aan een VA bespaar je tijd en kan jij je focussen op het helpen van nog meer patiënten (of genieten van de extra vrije tijd ;))

Voordelen van een VA

Een VA is flexibel in te huren. Jij bepaalt hoeveel ondersteuning je nodig hebt. Dit kan dus zijn 1 uur per week, 4 uur per maand of zelfs maar eenmalig.

Een VA zorgt voor een eigen werkplek en materialen.

Een VA is zelf verantwoordelijk voor pensioen, vakantiegeld, AOV, etc. Je betaalt dus alleen voor de gewerkte uren.

Veel gestelde vragen

Als je gebruik wilt maken van de diensten van een VA is het belangrijk dat je een kennismakingsgesprek hebt. Iedere VA heeft namelijk andere kwaliteiten. Ik bied dit eerste gesprek gratis aan. Tijdens het gesprek kunnen we elkaars verwachtingen bespreken , kan je al je vragen stellen en kijken we of het klikt.

Er zijn veel verschillende mogelijkheden voor het delen van bestanden. We bespreken welke methode je momenteel al gebruikt en samen beslissen we de beste methode voor onze samenwerking.

Jouw privacy en vertrouwen zijn belangrijk voor mij. De vertrouwelijke informatie die is verkregen door Here to Help! wordt niet vrijgegeven, tenzij je hier toestemming voor hebt gegeven of zoals wettelijk vereist.

Wat leuk dat je met mij aan de slag wilt! Vul het contact formulier in en ik laat binnen 1 werkdag iets van mij horen.

Gemiddeld kost een VA tussen de € 40.- en € 55.- per uur excl. BTW.

Mijn uurtarief benoem ik tijdens het vrijblijvende kennismakingsgesprek.